ESEMÉNYNAPTÁR
Budapesten és vidéken |
 |
Május |
 |
|
|
|
1 V |
|
|
|
|
|
2 H |
|
|
|
|
|
3 K |
|
|
|
|
|
4 Sz |
|
|
|
|
|
5 Cs |
|
|
|
|
|
6 P |
|
|
|
|
|
7 Sz |
|
|
|
|
|
8 V |
|
|
|
|
|
9 H |
|
|
|
|
|
10 K |
|
|
|
|
|
11 Sz |
|
|
|
|
|
12 Cs |
|
|
|
|
|
13 P |
|
|
|
|
|
14 Sz |
|
|
|
|
|
15 V |
|
|
|
|
|
16 H |
|
|
|
|
|
17 K |
|
|
|
|
|
18 Sz |
|
|
|
|
|
19 Cs |
|
|
|
|
|
20 P |
|
|
|
|
|
21 Sz |
|
|
|
|
|
22 V |
|
|
|
|
|
23 H |
|
|
|
|
|
24 K |
|
|
|
|
|
25 Sz |
|
|
|
|
|
26 Cs |
|
|
|
|
|
27 P |
|
|
|
|
|
28 Sz |
|
|
|
|
|
29 V |
|
|
|
|
|
30 H |
|
|
|
|
|
31 K |
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
A célcsoport meghatározása, elérésük, bevonásuk eszközei:
- A bűncselekmények áldozatai és a tulajdon elleni szabálysértések elszenvedői: a fogalom nem csak a bűncselekmény közvetlen sértettjeire, hanem olyan személyekre is kiterjed, akik bizonyíthatóan a bűncselekmény közvetlen következtében szenvedtek sérelmet. Sérelemnek tekintendő a testi vagy lelki sérülés (súlyos félelem, szorongás) és az érzelmi megrázkódtatás (trauma, pszichés zavar) és olyan vagyoni kár, amely a bűncselekménnyel ok-okozati összefüggésben áll
- Az áldozattá vált személyek – különösen a traumát elszenvedettek – közvetlen környezete (család, szomszédság, munkahelyi környezet, stb.) hozzátartozói.
- A potenciális áldozatok, akik különböző környezetükben, vagy személyükben rejlő okok miatt fokozott veszélynek vannak kitéve.
- A településen élő állampolgárok, a lakosság széles rétegei (Budapest), kiemelten a Józsefvárosban a modellprogram kidolgozási helyén.
- Elsősorban a bűncselekmények áldozataival közvetlenül és közvetve foglalkozó szakemberek, önkéntesek, ebbe beletartoznak a konzorciumi partnerek, egyéb szervezetek egyaránt. Kiemelten a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a BRFK Bűnmegelőzési Osztálya, a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitányságának munkatársai, áldozatvédelmi referensei, valamint a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat, mint konzorciumi partner révén egy, a bűnügyi statisztikák alapján fertőzöttebb, és az áldozattá válás kockázatának jobban kitett terület, valamint az itt dolgozó, áldozatokkal kapcsolatba kerülő szakemberek (pl.: szociális, egészségügyi intézmények munkatársai) bevonását teszi lehetővé. Fontos a projekt megvalósulási helyén, Budapesten működő non-profit szervezetek és az áldozatsegítési szakterületen kívül dolgozó állami, és nem állami szervezetek, valamint az Áldozatsegítő Szolgálat közötti helyi együttműködés rendszerének kialakítása az áldozattá válás megelőzése céljából, ezzel a területen dolgozó szakemberek közötti tapasztalatcsere elősegítése is megvalósulhat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|