Ön a   996217.     látogató
Bűnmegelőzés és áldozatsegítés
Budapesten
Józsefvárosi modellprogrammal | TÁMOP 5.6.1 C 11/1-2011-0002
Partnereink:
 
A projektről
Megvalósult programok
Hírek
Hasznos információk
Galéria / Videók
Letölthető dokumentumok
Partnerek
Elérhetőségek
     
A projektről | Az áldozattá és elkövetővé válás tényezői Józsefvárosban
ESEMÉNYNAPTÁR
Budapesten és vidéken
Január
1 P
2 Sz
3 V
4 H
5 K
6 Sz
7 Cs
8 P
9 Sz
10 V
11 H
12 K
13 Sz
14 Cs
15 P
16 Sz
17 V
18 H
19 K
20 Sz
21 Cs
22 P
23 Sz
24 V
25 H
26 K
27 Sz
28 Cs
29 P
30 Sz
31 V

Az áldozattá és elkövetővé válás tényezői Józsefvárosban

Az alapítvány ügyfelei rendszeresen beszámolnak az alábbi, sérelmükre elkövetett cselekményekről:

  • családon belüli erőszak, egy háztartásban élők között, vagy ha a hozzátartozó más háztartásban, de a környéken él (általában a pénzszerzés motiválja),
  • lopás,
  • prostitúcióra kényszerítés,
  • gyermekvédelmi, szociális, egészségügyi ellátás igénybe vételében előforduló jogsérelmek,
  • etnikai diszkrimináció (pl. iskolában, vagy munkahely, albérlet stb. keresésénél).

Néhány általános tapasztalat:

  1. A sértettek általában nincsenek tisztában az áldozatsegítéshez kapcsolódó lehetőségeikkel. Emiatt szükséges lenne minél intenzívebb felvilágosító munkát végezni az áldozatsegítésről;
  2. Sokaknak nem egyértelmű, milyen sérelem esetén válnak áldozattá;
  3. Kiemelt szempontként, mind az ismeretterjesztésben, mind a konkrét segítségnyújtásban önállóan és családi kontextusban is foglalkozni kell a kiskorúakat érintő esetekkel;
  4. Főként kiskorú érintettsége esetén, a felnőtt résztvevők együttműködőbbé válnak a lehetséges egyeztetési folyamatokban (jelenleg esetkonferencia, családi konzultáció), így valószínűleg mediátori tevékenység is eredményes lehet;
  5. A kliensek körében megjelenő áldozatok részére komplex (jogi, lelki, szociális, önsegítő, ellátás-szervezési stb.) szolgáltatást kell nyújtani, másként a beavatkozás kevéssé hatékony;
  6. Az ellátásban esetmenedzsert kell alkalmazni, aki lehet professzionális segítő vagy olyan önsegítő, önkéntes, nem feltétlenül tanult szakmát gyakorló közreműködő, akiben a kliens megbízik.
Oldal 8/9 « Előző    [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ]    Következő »
     
Copyright © Minden jog fenntartva.   Budapest Főváros Kormányhivatala   2013. Oldaltérkép