Ön a   1088209.     látogató
Bűnmegelőzés és áldozatsegítés
Budapesten
Józsefvárosi modellprogrammal | TÁMOP 5.6.1 C 11/1-2011-0002
Partnereink:
 
A projektről
Megvalósult programok
Hírek
Hasznos információk
Galéria / Videók
Letölthető dokumentumok
Partnerek
Elérhetőségek
     
A projektről | Az áldozattá és elkövetővé válás tényezői Józsefvárosban
ESEMÉNYNAPTÁR
Budapesten és vidéken
Szeptember
1 Sz
2 Cs
3 P
4 Sz
5 V
6 H
7 K
8 Sz
9 Cs
10 P
11 Sz
12 V
13 H
14 K
15 Sz
16 Cs
17 P
18 Sz
19 V
20 H
21 K
22 Sz
23 Cs
24 P
25 Sz
26 V
27 H
28 K
29 Sz
30 Cs

Az áldozattá és elkövetővé válás tényezői Józsefvárosban

Az alapítvány ügyfelei rendszeresen beszámolnak az alábbi, sérelmükre elkövetett cselekményekről:

  • családon belüli erőszak, egy háztartásban élők között, vagy ha a hozzátartozó más háztartásban, de a környéken él (általában a pénzszerzés motiválja),
  • lopás,
  • prostitúcióra kényszerítés,
  • gyermekvédelmi, szociális, egészségügyi ellátás igénybe vételében előforduló jogsérelmek,
  • etnikai diszkrimináció (pl. iskolában, vagy munkahely, albérlet stb. keresésénél).

Néhány általános tapasztalat:

  1. A sértettek általában nincsenek tisztában az áldozatsegítéshez kapcsolódó lehetőségeikkel. Emiatt szükséges lenne minél intenzívebb felvilágosító munkát végezni az áldozatsegítésről;
  2. Sokaknak nem egyértelmű, milyen sérelem esetén válnak áldozattá;
  3. Kiemelt szempontként, mind az ismeretterjesztésben, mind a konkrét segítségnyújtásban önállóan és családi kontextusban is foglalkozni kell a kiskorúakat érintő esetekkel;
  4. Főként kiskorú érintettsége esetén, a felnőtt résztvevők együttműködőbbé válnak a lehetséges egyeztetési folyamatokban (jelenleg esetkonferencia, családi konzultáció), így valószínűleg mediátori tevékenység is eredményes lehet;
  5. A kliensek körében megjelenő áldozatok részére komplex (jogi, lelki, szociális, önsegítő, ellátás-szervezési stb.) szolgáltatást kell nyújtani, másként a beavatkozás kevéssé hatékony;
  6. Az ellátásban esetmenedzsert kell alkalmazni, aki lehet professzionális segítő vagy olyan önsegítő, önkéntes, nem feltétlenül tanult szakmát gyakorló közreműködő, akiben a kliens megbízik.
Oldal 8/9 « Előző    [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ]    Következő »
     
Copyright © Minden jog fenntartva.   Budapest Főváros Kormányhivatala   2013. Oldaltérkép